تبلیغات

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

سایت خدماتی بیست تولز

سایت سازبیست تولزکد دعای فرج آقا امام زمان ( عج )

پاتق چت

مطالب روز - خواب نامنظم عامل چاقی
تاریخ : پنجشنبه 13 مهر 1391 | 06:00 ب.ظ | نویسنده : مجتبی
با توجه به بررسی‌های به دست آمده از آزمایش‌های انجام شده توسط محققان از بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون محققان به این نتیجه رسیدند که خواب کم یا الگوهای نامنظم خواب می‌توانند منجر به افزایش خطر ابتلا به چاقی و دیابت شوند.

محققان ۲۱ فرد سالم را به مدت شش هفته مورد بررسی قرار دادند. آنها رژیم غذایی افراد، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و تعداد ساعات خواب آنها را در نظر گرفتند.

محققان دریافتند اختلال خواب می‌تواند میزان متابولیسم را کاهش و غلظت گلوکز در خون را پس از هر وعده غذایی افزایش دهد. ترشح انسولین توسط لوزالمعده نیز کاهش می‌یابد. این اثرات می‌توانند به اضافه وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت منجر شوند.




طبقه بندی: لاغری، مطالب خواندنی،
برچسب ها: چاقی، لاغری، راه های لاغر شدن، عوامل چاقی، گلوکز، انسولین،

بند باز

  • چاقو